POST-YAPISALCI KURAM İLİŞKİSİNDE FEMİNİZM

Author :  

Year-Number: 2018-9
Language : null
Konu :
Number of pages: 452-462
Mendeley EndNote Alıntı Yap

Abstract

Postyapısalcı feminizmin kökenleri Yeni Fransız Feminizmine dayanmaktadır. Postyapısalcılık; yapısalcılık, yapısöküm çerçevesinde psikanaliz, dilbilim, edebiyat, kültür, kişilik, siyaset ve diğer alanlar arasındaki ilişkileri ortaya koymayı amaçlayan bir anlatım şeklidir. Bu bağlamda yapısöküm ikilikleri ifade eden kendisine iki farklı aşamadan geçilerek sonuçlar elde edilen bir tanımlamadır. Çalışmada, postyapısalcı anlatıların izin verdiği ölçüde eklektik bir yöntem izlenmiştir. İlk bölümünde postyapısalcılık ve feminizm konusu ele alınmış ikinci ve üçüncü bölümde postyapısalcı anlatının ne olduğu düşünürler tarafından kuramsal olarak irdelenmiş son bölümde ise postyapısalcı feminizme eleştiriler yöneltilmiştir

Keywords

Abstract

The origins of poststructuralist feminism ara based on the New French Feminism. Poststructuralism; structuralism is a form of expression aiming to reveal the relations between psychoanalysis, linguistics, literatüre, culture, personality, politics and other fıelds in the framework of deconstruction. İn this context, deconstruction is a definition that expresses the results obtained by passing through two different stages which expresses the dualities. In the study, an eclectic method was followed to the extent allowed by poststructural accounts. In the fist part, poststructuralism and feminism are discussed. In the second and third part, what is the poststructural narrative is theorectically examined. In the last section poststructuralist feminism criticism is directed.

Keywords


  • BENHABIB, S. & BUTLER, J. (2008). Çatışan Feminizmler, Metis Yayınevi, İstanbul.

  • BENHABIB, S. & BUTLER, J. (2008). Çatışan Feminizmler, Metis Yayınevi, İstanbul.

  • BOYNE, R. (2009). Foucault ve Derrida: Aklın Öteki Yüzü, Bilgesu Yayıncılık, Ankara.

  • DURUDOĞAN, H. (2009). Kristeva, Psikanaliz ve Kadın”, Cinsiyetli Olmak: Sosyal Bilimlere Feminist Bakışlar, YKY, İstanbul.

  • FLAX, J. (1991). Thinking Fragments: Psychonalysis,Feminism anda Postmodernism in the Contemporary: University of California, Los Angeles.

  • FRASER, N. & NICHOLSON, L. (2000). “Felsefesiz Toplumsal Eleştiri: Feminizm ve Postmodernizm Arasında Bir Karşılaştırma” ,Vadi Yayınevi, Ankara.

  • HOLLİNGER R, (2005). Postmodernizm ve Sosyal Bilimler, Paradigma Yayınları, İstanbul. HUSSYEN, A. (2004). “Postmodernin Haritasını Yapmak”, Vadi Yayınevi, Ankara.

  • IRİGARAY, L. (1985). “Speculum of the Other Woman” ,Cornell University, New York.IRİGARAY, L. (1991). “The Poverty of Psychoanalysis”, The Irigaray Reader , Oxford.

  • KRİSTEVA, J. (2004). “The Meaning of Equality”, Contemporary French Feminism, Oxford University, New York.

  • KUYAŞ, N (2010). “Julia Kristeva’yla Bir Gün Pandoranın Kutusu”, Radikal İki, İstanbul.

  • NEWMAN, S. (2006). “Bakunin’den Lacan’a: Anti-Otoriteryanizm ve İktidarın Altüst Oluşu”, Ayrıntı Yayınevi, İstanbul.

  • NORRIS, C. (2002). “Deconstruction: Theory and Practice”, Routledge, New York.

  • ORKUNOĞLU, Y. (2007). “Nietzsche ve Postmodernizmin Gerçek Yüzü”, Ceylan Yayıncılık, İstanbul.

  • REVEL, J. (2006). “Michel Foucault: Güncelliğin Bir Ontolojisi”, Otonom Yayınevi, İstanbul. ROSEMARY P. (2006). “Feminist Düşünce”, Gündoğan Yayıncılık, İstanbul.

  • SMITH, P. (2005). “Kültürel Kuram” , Babil Yayınevi, İstanbul.

  • SARUP, M. (2004). “Post- Yapısalcılık ve Postmodernizm”, Bilim ve Sanat Yayınları, Ankara. WEST, D. (1998). “Kıta Avrupası Felsefesine Giriş”, Paradigma Yayınları, İstanbul.

                                                                                                                                                                                                        
  • Article Statistics